21 Kasım 2018

Türkiye’de Online Oyun Piyasası Pazarlamacıları Harekete Geçirebilir

Türk bir oyun şirketi olan Joygame, Anadolu Üniversitesi ile beraber Türkiye’deki online oyun oyuncular ile ilgili bir araştırmaya imza attı. Araştırmaya 5380 kişi katıldı. Araştırmanın ilk kısmında oyunculara yaşı, cinsiyeti, eğitim seviyesi, iş durumu ve haftada toplam kaç saat oyun oynadıkları soruldu. Araştırmanın ikinci kısmında ise oyunculara ‘oyun motivasyonları’, ‘Dış görünüş endişesi’, ‘Genel öz-yeterlilik’, ‘Akademik yeterlilik’e ilişkin sorular soruldu.

Online oyunlarda inanılan iddialar yıkıldı

Oyunculara yapılan ilk anket olan dış görünüş anketi, oyuncuların fiziksel görünüşlerine ilişkin endişelerini ölçüyor. Oyun dünyasında fiziksel görünüşünü beğenmeyen kişilerin internette ve özellikle oyun ortamlarında güzel, güçlü fiziksel özelliklere sahip karakterlere bürünerek gerçek dünyadaki eksiklerini gidermeye çalıştıklarına inanılırdı. Fakat yapılan araştırmada bunun doğru olmadığı ortaya çıkıyor. Kısacası bireyler dış görünüşlerini kötü bulduğu için ve bu durumu telafi etmek için online oyun oynamıyor.

Genel öz-yeterlilik anketi ise bireylerin günlük yaşamlarında sorunların üstesinden gelmede kendilerini ne kadar yeterli gördüklerini ölçüyor. Kamuoyunda bilgisayar oyunlarının akademik başarıyı olumsuz etkilediği, akademik olarak başarısız öğrencilerin bilgisayar oyunlarına yöneldiği gibi bir izlenim var. Fakat yapılan araştırmada bunu doğru olmadığı tam tersine gerçek yaşamlarında kendilerini başarılı gören bireylerin oyunda da başarılı olduğu görülüyor. Ayrıca araştırmanın sonucunda özgüveni yüksek bireyler oyunda hem daha iyi sosyalleşebiliyor, hem de daha başarılı oluyor.

Oyun çocuk işi mi?

Araştırmanın bir diğer konusu ise yaş, cinsiyet, eğitim vb. oyuncu özelliklerinin oyun oynama saatini artırıp artırmadığı. Hepimiz hala bilgisayar oyunlarının çocuklar için bir eğlence olduğunu düşünüyoruz. Joygame ve Anadolu Üniversitesi’nin beraber gerçekleştirdiği anket sonucu yaş arttıkça online oyun oynama saatlerinin arttığını görüyoruz. Eskiden kanıtlanmış olan oyun çocuk işidir terimi artık zamanla zihnimizden silineceğe benziyor. Araştırmaya ilişkin Joygame Pazarlama Direktörü  Ozan Aydemir şunları söylüyor: “Bu çalışmayı yapmamızdaki temel amaç, bazı zamanlar, bazı konu ve sektörlerin karşısına çıkan ön yargıları kırmak içindi. Söz uçar yazı kalır mantığından yola çıkarak ve özellikle konunun uzmanları ile çalışarak bazı soru işaretlerini ortadan kaldırmak istedik. Bu tarz çalışmaları her zaman yapmaya devam edeceğiz ve Joygame olarak sonucun olabildiğince objektif olması adına bu tarz iş birlikteliklerine de her zaman açığız.

Eticaretmag.com olarak daha önceki bir haberimizde dünyanın geri kalanında da oyun oynama yaşının arttığını ve kadın oyuncuların oranının çok hızlı yükselmekte olduğunu belirtmiştik. Türkiye’de yapılan bu araştırma da gösteriyor ki, online oyunların hedef kitlesi aslında erişkin, iyi eğitimli ve ne yaptığının farkında olan, satın alma gücü nispeten yüksek kişilerden oluuyor. Dolayısı ile, oyun ve app içi reklam verecek pazarlamacılar, hedef kitlelerini daha iyi belirlemeliler.



Sosyal medya ve e-bülten ile de EticaretMag'ı takip edebilirsiniz!

EticaretMag Twitter EticaretMag 

Facebook Sayfası EticaretMag Youtube EticaretMag Google+ E-ticaret 

Türkiye Linkedin Grubu E-

ticaretMag RSS E-

ticaretMag RSS

Yorumlar

  1. Saçmalık der ki:

    Braderim Birincisi JoyGame Arap şirketi ve Cenhiz Han 2 çindeki serbespiyasadan kaynaklarını alarak lisansı bile yok kurulan bir şirket araştırmamı yapıyor tabi tabi boi online lisansı yoktu Arcgame Dava edince kapatı verdiler oyunu böyle kötü firmaları yüceltmeyin lütfen.

Fikrini söyle

*